onsdag 27 november 2013

Kartongvägg

Jag såg en rolig idé om hur man kan pimpa kartonger som jag bara måste visa. Här har man använt en stor bild och skurit ut den i passande storlek för kartonger och sedan klistrat fast bilderna på kartongernas ena sida.


Bildkälla: www.duitang.com

När vårt hus ska stambytas kommer vi att behöva flytta till en evakueringslägenhet under ett par månaders tid. Samtidigt måste då hela vår lägenhet tömmas och allt ska förvaras i evakueringslägenheten den korta tid som vi ska bo där. Jag tänker som så att jag har ingen lust att packa upp alla kartonger bara för några månaders boende. Så då kanske denna idé kan vara en lösning för att slippa sitta och titta på en vägg fylld av fula bruna kartonger.  På detta vis kan man stapla kartongerna mot en av väggarna och samtidigt få en fondvägg med vacker vy.


2 kommentarer:

  1. Har gjort något liknande med tråkiga tidningssamlare där jag tagit en plansch i mindre storlek och klippt till lagom stora bitar och sedan klistrat på ryggen på tidningssamlarna.
    Stambyte och "bo i kartonger" lät inge kul men du verkar ju ta det med rätt inställning, ser möjligheterna istället för alla nackdelar och problem.

    SvaraRadera
  2. Vilket smart sätt att förvandla trista tidskriftssamlare till ett snyggt blickfång!
    Jag ser fram mot stambytet med viss bävan men samtidigt ska det bli skönt att få byta ut den gamla gasspisen som inte fungerar särskilt bra.

    SvaraRadera