fredag 22 november 2013

Gårdagens Kelly - Nattduksbordet

Gårdagens uppgift från Kelly var att röja och städa nattduksbordet. Rensa i lådorna och torka av bordsskivan.




Denna uppgift hade jag bävat lite för eftersom mitt sängbord fungerar som en junk drawer / allt-i-allo-låda där jag stoppar ner det mesta. Vi har rejäla lådor som det ryms massor i, vilket är suveränt ur aspekten att det är bra att ha lådor att stoppa undan prylar i så att inte sakerna ligger framme och samlar damm.  Men dåligt ur aspekten att det finns massor av utrymme till att förvara sånt som egentligen borde slängas eller läggas någon annanstans.



Före-bild

Som så ofta är fallet tog det dock inte så lång tid som jag trodde att rensa mina tre lådor. På ca 10 minuter var jag klar och då hade jag även hunnit fotografera såväl före- som efterbild också. Det är märkligt det där att man kan dra sig för något för att man tror att det är en sån stor arbetsinsats men i verkligheten är det bara några minuter det handlar om när man väl sätter fart.



Efter-bild

Jag tog hjälp av ett par småkorgar vi hade hemma och med hjälp av dom blev det lite mer struktur på förvaringen. I översta lådan förvaras bl.a. läppbalsam, handkräm, nagelbandskräm mm. Och en liten plastlåda vi hade över fick bli en samlingsplats för alla mina läsglasögon som ideligen förläggs på olika ställen. Därför har jag alltid ett reservlager av glasögon. Mellanlådan är mitt lilla minikontor med miniräknare, papper, mynt och pennor i pennfodral. I nedersta lådan bl.a. några smycken och en mosaik från Pompeji som ska göras i ordning någon gång. Resten av prylarna kunde rensas bort, härligt!

Vad förvarar du i ditt sängbord?
Eller kanske tycker du att det är smidigare med ett sängbord utan förvaringsutrymme eftersom det är enklare att hålla snyggt och prydligt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar