torsdag 7 november 2013

Dagens Kelly = Skafferiet

Dagens Kellyuppdrag är att rensa och städa i skafferiet. Trots att jag inte har städat i skafferiet sedan jag hade skafferiet som specialprojekt en vecka i våras, så gick det oväntat lätt och snabbt att fixa dagens Kelly-uppdrag.


Mitt skafferi

Det blir helt enkelt inte särskilt stökigt i ett skafferi där maten förvaras i slutna burkar. Jag kollade igenom så att ingen mat hade blivit för gammal och sedan hade vi slarvat i något fall med att hälla över ris och quinoa från originalförpackningarna till förvaringsburkarna. Men det var snabbt fixat.

När man  förvarar livsmedel i andra burkar än originalförpackningen så är ett tips att skriva upp bäst-före-datumet på en liten lapp som man kan fästa under burkarna.


Bäst-före-datum under burken

I kväll ska jag också plocka fram min kära dymo så att jag kan märka upp dom burkar där det fattas en lapp som talar om vad burken innehåller.

I morgon är det sista dagen som vi uppehåller oss i köket. Då ska jag passa på att fixa i ordning i vårt lilla fika-skåp där vi bl a förvarar knäckebrödet. Tycker att det passar bra som ett litet miniprojekt denna vecka med tanke på att jag nu har hittat en knäckebrödsburk som jag är nöjd med.

Är det någon annan som också följer FlyLady?
Hur går det för dig? Är du klar med skafferiet?

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar