lördag 9 november 2013

5:2 - Fastedag 11

I torsdags var det dags för veckans andra fastedag. Min målsättning är ju att halvfasta måndagar och torsdagar.

Frukost = Proviva nyponsoppa och skorpor, 163 kcal
1,5 dl Proviva nyponsoppa, 68 kcal
2 st skorpor, 95 kcal






Middag = Baconquinoa, 285 kcal / portion




Nu har jag kommit på ytterligare en fördel med att spara menyerna från mina lågkaloridagar här på bloggen. När jag kom hem i torsdags hade nämligen maken, som hade slutat jobbet oväntat tidigt, tillagat baconquinoa efter receptet här på bloggen. Jag blev såklart jätteglad. Det är ju ursprungligen inte mitt recept. Jag fick tipset om denna goda maträtt från abinito som hade hittat receptet på www.mabra.com

Recept för 2 portioner:
1 dl quinioa
100 gram broccoli
1 paket kalkonbacon, 125 gram
1  tsk rapsolja
1 liten rödlök
½ röd paprika
1 kiwi
salt och peppar

Koka quinoan och broccolin. Fräs kalkonbaconet i oljan tillsammans med strimlad rödlök och strimlad paprika. Skiva kiwin och blanda sedan ihop allt i en skål. Smaka av med salt och peppar.

OBS! Receptet ger två portioner, så för att antalet kalorier ska stämma så får du äta hälftenav den färdiga maträtten.




Kvällsfika = ½ äpple, 36 kcal
Som kvällsgodis i soffan blev det ½ äpple.




Totalt antal förbrukade kalorier under dagen = 484 kcal


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar