lördag 24 augusti 2013

Byggt sänggavel

Under sommaren har jag haft ett uppehåll från såväl FlyLady som ViktVäktarna. Det känns faktiskt riktigt skönt att nu gå tillbaka till vardagen igen på måndag. 

Denna vecka är sovrumsvecka för dom som följer FlyLadys koncept för att få ordning och reda i hemmet. Jag har därför passat på att storstäda sovrummet och har även tillsammans med maken byggt en enkel sänggavel så att det känns lite mer ombonat.

Den duktiga inredningsdesignern Susanne Nordström har en härlig och inspirerande inredningsblogg och hos henne hittade jag beskrivning på hur man enkelt kan bygga en egen sänggavel.

Material som behövs är:
  • Spånskiva eller MDF
  • Skumgummi
  • Vadd
  • Tyg

Då vår lägenhet är rätt trång har vi tagit bort dörrarna till köket och vardagsrummet och istället satt draperier för dörröppningen. Det är även rätt lyhört varför vi även har ett draperi innanför ytterdörren. Draperierna är tunga gardinlängder som jag köpte på IKEA. Eftersom dom säljs i 2-pack blev det en gardinlängd över som nu kom väl till pass som tyg till sänggaveln



Sänggavel

Jag hittade också ett nytt överkast för halva priset på rean hos Indiska. Vårt gamla vita överkast får istället flytta ner till stugan där vi nu har kommit så långt att vi både har sovrum och badrum. Snart är även köket färdigt. Härligt!

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev :). Här hemma har jag också kommit ur flyladys rutiner, men jag får hänga på med vardagsrummet denna vecka och komma in i det så smått igen. /abinito

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack abinito!
      Det är alltid lättare att följa rutiner när sommar och semester är över.
      Vi är nog snart inne i gamla banor igen :)

      Radera