torsdag 2 maj 2013

Balkong-tandborstning

När vi flyttade hit låg snön djup på balkongen.
Men det som göms i snö... ja, ni förstår.
Jag har städat undan ett gäng ölburkar och fimpar som förra hyresgästen så generöst lämnade kvar åt oss.


Balkongstädning


Nu har jag gett mig på balkongräcket. Jag skulle tro att det var många år sedan någon försökte sig på att göra rent det sist. Men med tandborste och såpvatten ska det nog gå att få bort den värsta smutsen i alla fall.

Sedan är det äntligen dags att köpa några penséer och sätta i balkonglådan, plocka fram ett litet bord och två stolar och sätta sig ned och bara njuta av den underbara vårsolen.

Skickade förresten bilden ovanför till kära maken och fick genast ett sms tillbaka där han undrade om det var hans tandborste. Jepp, det är det och jag såg förresten att den härliga bloggaren Fnulan också använde makens tandborste när hon städade ;)

Kram
Linn

4 kommentarer:

  1. hahaha, stackars maken!
    Min fick bara "nöjet" att laga punkan på min cykel när han kom hem. Men sen fick han kaffe på ballen! ;)
    Hoppas du hunnit sitta ute och njutit lite nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev ju så inspirerad när jag såg din fina balkong!
      Maken hann inte hem när solen var uppe så han har inte fått något kaffe på ballen som din har fått ;)

      Imorgon är det inköp av blommor som står på att-göra-listan.

      Radera
  2. Jag har försökt publicera en kommentar från Krulli utan att lyckas. Jag vet inte varför? Jag citerar Krulli istället. Krulli skrev: "Oj, tandborste? Jobbigt. Högtryckstvätt hade nog löst det på 3 sekunder!! :)"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag övervägde att använda den men kom på att det nog inte skulle vara så uppskattat av grannarna som bor under oss. Så därav tandborsten och trasan. Men som sagt ett tag funderade jag på att vänta till en regnig dag och plocka fram högtryckstvätten men så himla smutsigt som det var hade nog grannarna under oss fått skiten på sin balkong istället så för grannsämjans skull kändes det bättre att ta tandborsten och trasan för då var jag säker på att smutsen inte föll ner på grannens balkong istället :)

      Radera