tisdag 9 april 2013

Viktväktarrapport 5

Hoppsan hejsan så det kan gå när man ligger superduperförkyld i tre veckor samtidigt som det är påsk och hemmet är fyllt av godis. 

Vojne vojne vad ledsen min lilla wii-gubbe såg ut när jag klev upp på brädan för att väga mig.
För att inte tala om så ledsen både jag och min gladburk blev när jag var tvungen att plocka bort stenar från den. 

Det har, med andra ord, som ni säkert förstått inte gått så bra för mig avseende viktväktarna och motionen dom senaste veckorna. 


Bildkälla: www.viktvaktarna.se

VECKANS RESULTAT
Dom senaste veckornas fuskande har gett ett plus istället för ett minus.
+ 1,4 kg 


2 stenar flyttades åt FEL håll :(


Gladburken och jag var därmed tvungna att lämna tillbaka två stenar till den ledsna burken eftersom varje sten motsvarar ½ kg. Det var på vippen att det blev tre stenar tillbaka så det är alltid något att glädja sig åt i alla fall.



Bildkälla: www.dumpaday.com
 

Det är ingen idé att komma med en massa ursäkter som att jag har varit sjuk och det har varit påsk. Sanningen är ju att även om jag har varit sjuk så hade jag ju kunnat låta bli godiset så hade säkert vågen och jag varit gladare. Men mitt stora problem är att jag är en riktig godisråtta. 



Bildkälla: gayecrispin.wordpress.com


Sanningen är att vi alla gör våra egna val. Vi kan välja att nå resultat eller välja att ha ursäkter till varför inte nådde resultatet. Men det fiffiga är att vi varje dag har möjligheten att göra ett nytt val.
Och det tänker jag göra nu. Mitt val är helt enkelt att gå vidare och fortsätta kämpa.



Bildkälla: eagleman6788.wordpress.com




Jag tänker inte ge upp nu trots att det skulle kännas som det enkla sättet att göra.
Istället står jag här med skammen av att ha tappat greppet om vikten, träningen och maten ännu en gång. Men jag försöker att istället tänka långsiktigt. 
Om ett år räknat från idag. Vad skulle jag då ha önskat att jag gjorde idag?



Bildkälla: alifetimeofwisdom.com



 Svaret på den frågan är enkel. Jag skulle givetvis önska att jag inte gav upp min kamp mot övervikt och dålig kondition utan istället försökte lära mig något av mitt misslyckande och sedan gick vidare och fortsatte kämpa.

Så det är vad jag kommer att göra!

Kram
Linn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar