måndag 8 april 2013

Dags att göra ett klipp

Gårdagen blev så sen att jag inte ens orkade titta på röran i vardagsrummet, istället somnade jag inom en halvtimme från att vi kommit hem.

Så även om vi idag är i en ny zon, nämligen köket, och arbetar så måste jag avsluta linneskåps-rensningen först om jag vill kunna sitta i min älskade favoritfåtölj.


Favoritfåtölj fylld med badlakan och dukar

Men det för bli först senare framåt kvällen för nu är jag på språng till min hårfrisör för att fixa till utväxten. Visst är det märkligt, att håret ser helt okej ut ett tag men sen så plötsligt en dag när man vaknar, så ser man i spegeln att läget är akut. Håret måste åtgärdas idag, genast!

Som tur är har jag en toppenfrissa som kunde klämma in mig redan i kväll, så efter jobbet skyndade jag mig hem för en snabb middag innan det var dags för klippning och slingning.

.

Snabbmat

Och vad går väl snabbare att laga till än att slänga en färdig pirog i mikron som blir färdig på samma tid som det tar att snabbt fixa till en enkel sallad. 

Under tiden som jag sitter hos frissan ska jag tänka ut vad i köket som ska bli mitt projekt för denna vecka.

Hmmm... det står mellan kyl- och frys eller skafferiet. Vi får se!

Är det någon annan som har tänkt ut något projekt som ska fixas hemma denna vecka?

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Här hemma blir det storstädning av köket + projekt skrivbord. Har ett skrivbord ståendes i ett "rum" i rummet(köket), där man går ut till altanen. Detta skrivbord tenderar alltid att bli överfullt med grejer, så det är dags att decluttra det nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej anna!
      Härligt med storstädning av köket, det ska jag också köra denna vecka. Sen blir nog mitt extra projekt att fixa kyl,frys och lilla skåpet ovanför dessa. Det behövs nämligen!

      Aha, ett skrivbord med en Hot Spot på!
      Visst är det märkligt att skrivbord ofta drar till sig en massa saker. Men så skönt när du har fått decluttra det klart!

      Kram
      Linn

      Radera