onsdag 27 februari 2013

Morgonmotion

Inspirerad av FlyLady har jag ju sedan en tid tillbaka skapat och skrivit ner min egen MORGONRUTIN, se HÄR.

I morgonrutinen har jag lagt in 15-30 minuters motion. Detta för att om jag klarar av motionen redan på morgonen så minskar risken att den prioriteras bort och inte hinns med under resten av dagen. Jepp, det är egen erfarenhet som har lärt mig det.


Familjepärm

 Dessutom är det skönt att ha såväl denna rutinen som andra rutiner på pränt för det gör att om jag skulle missa en dag så är det enkelt att komma in i rätt banor igen med hjälp av FAMILJEPÄRMEN och de rutiner som jag har satt in där.

Bildkälla: stadium.se

Till min hjälp att klara av mina motionsmål har jag haft min kära STEGRÄKNARE. I mitt hälsomål ingår att komma upp i minst 10 000 steg varje dag. Så vissa morgnar  har jag gått en halvtimmes promenad innan morgonduschen, vilket har haft fördelen att jag har haft ett antal tusen steg avklarade redan innan dagens arbete har börjat. Härligt!




15 minuter pilates

Andra dagar har jag istället valt att träna 15 minuter framför TV:n på morgonen. Oftast har jag då använt mig av en DVD-skiva med tillhörande bok som handlar om pilates. Boken är skriven av Alycea Ungaro och heter "15 minuters pilates varje dag". I boken ingår en DVD-skriva med fyra olika pilatesprogram som var och ett är 15 minuter långt. Jag har kommit fram till att pilates är en underbart skön start på morgonen.



Effektiv träning med gummiband


För att få lite variation har jag vissa dagar tränat med ett gummiband men häromdagen gick det av. Så idag har jag varit på bokrean och handlat en kartong som innehåller gummiband, DVD-skiva och en bok. Författaren heter Julia Filep och boken heter "Effektiv träning med gummiband, träning för hela kroppen". Det ska bli spännande att pröva på detta!




Crock Pot Chicken Fajitas med råris

Jag kan också rapportera från maken som idag tog resterna av vår Crock Pot Kyckling Fajitas till middag att det är precis lika gott att äta den tillsammans med råris som med tortilla och sallad mfl tillbehör som vi gjorde häromdagen.

Själv har jag värmt vår sista frysta matlåda med kyckling med rotfrukter i ugn, så idag blev det en riktig slapp matlagningsdag. Vilket kan vara skönt ibland!

Trevlig kväll!

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar