torsdag 21 februari 2013

Kom ihåg födelsedagar!

Jag har tidigare skrivit ett par inlägg om PRESENT-STATIONER där man kan förvara allt som hör ihop med presentinslagning på samma ställe, se HÄR och HÄR.

Jag är ett stort fan av att hålla ihop saker som hör samman på samma ställe. Allt för att förenkla för mig själv och slippa leta överallt när jag söker efter något.

Bildkälla: www.cafepress.com
Ovanstående citat, "Organiserade människor är bara för lata för att orka leta efter saker" stämmer nog in rätt bra på mig. Just denna bild hittade jag hos www.cafepress.com



I detta inlägg tänkte jag tipsa om ytterligare några goda idéer på temat födelsedagar och paketinslagning.


Bildkälla: denipearl.blogspot.se
FÖDELSEDAGSTAVLA
Att tillverka en egen FÖDELSEDAGSTAVLA är inte bara dekorativt utan även ett grymt bra sätt att inte missa någon födelsedag på. Man använder sig av en träbräda där man märker upp dom 12 månaderna och sedan hänger man under respektive månad upp ett hjärta med namn och datum för varje person som fyller år den månaden.

Jag gillar särskilt att det är enkelt att fylla på nyfödda släktingar och små vänner genom att bara hänga på ytterligare ett hjärta. Denna fina födelsedagsbräda hittade jag hos denipearl.blogspot.se som även bjuder oss på en detaljerad beskrivning med bilder av hur hon gjorde denna fina födelsedagstavla så att den som vill kan göra sin egen födelsedagstavla!



Bildkälla: www.iheartnaptime.net
GRATTISTAVLA
En annan idé på samma tema är denna födelsedagskalender där man istället hänger namn och datum på samtliga födelsedagsbarn på en och samma hängare. Sedan är det bara den som fyller år nästa gång som syns längst fram på GRATTISTAVLAN. När man har firats av så åker man längst bak på grattistavlan igen.

Denna hittade jag hos www.iheartnaptime.net som även hon är så generös att hon bjuder oss på såväl beskrivning av hur man gör som beskrivande bilder på tillvägagångssättet om man vill göra en sådan här födelsedagstavla.



Bildkälla: thegimlinfamily.blogspot.se
FÖRVARING FÖR PRESENTPÅSAR OCH SILKESPAPPER
Jag har en del presentpåsar hemma som är vackra och praktiska att ge bort gåvor i särskilt om man använder lite snyggt silkespapper också.

Men inte förrän jag hittade denna bild på thegimlinfamily.blogspot.se så insåg jag att det bästa sättet att förvara sina presentpåsar och silkespapper är givetvis i en tidskriftssamlare. Varför har jag inte kommit på det förut? Och självklart behöver man inte köpa en tidsskriftssamlare utan om man vill kan man lika gärna göra en själv av t ex en kartong som det har varit flingor i.



Bildkälla: cleverpinkpirate.com
BURKFÖRVARING TILL PRESENTSNÖREN
Vilken smart idé att använda sig av en burk där man gör hål i locket för snörena. På så vis slipper man dessa snören som trasslar in sig överallt.
Denna bild hittade jag hos cleverpinkpirate.com som också på sin blogg beskriver hur hon gick tillväga för att göra denna smarta lösning.


Bildkälla: home.yourway.net
SNÖREN PÅ HUSHÅLLSPAPPERSHÅLLARE
Självklart kan man även använda sig av en vanlig hållare för hushållspapper till sina snören och band för att hålla ordning på dessa.


Kram
Linn 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar