onsdag 20 februari 2013

Kärlekskilon?

Okej,  då har jag vägt in mig. Jag hittade inte vågen och har ett svagt minne av att jag rensade bort den vid flytten. Istället har vi kopplat in vårt  Wii fit-spel som har berättat för mig att jag, sedan jag vägde mig sist, har jag gått UPP 1,8 kg!




Sedan har den lilla talande brädan i tv-rutan, mage att fråga mig om vad jag tror detta beror på?!

Så här ligger det till. Innan flytten hade jag precis kommit igång med Viktväktarna. Jag hade lyckats gå ner 5,1 kg. Men sen kom allt med flytten och jag kom ifrån Viktväktarna eftersom det var mycket mysigare att sitta i soffan och mysa tillsammans med maken och en skål ostbågar.



Och visst har det väl slunkit ner en hel del glassbåtar (min stora last) när jag jobbat på med att få ordning här hemma efter flytten.



Och det är nog sant att jag och maken har passat på att mysa med god mat nu när vi plötsligt bor så trångt att vi har ett så litet köksbord att det bara ryms vi två. Det blir genast mer romantiskt att sitta och mysa med extra god mat och gärna en liten (eller stor) semla till efterrätt när man sitter så tätt mitt emot varandra.



Det finns något som kallas för sambokilon och som sägs komma från allt mysande när man är nykär och flyttar ihop och tillsammans sitter och  mumsar i sig mer mat och godis än kroppen behöver.

Så, du lilla gubben, som bor i min Wii-konsoll, svaret på din fråga är helt enkelt att jag har gått upp ett par KÄRLEKSKILON.

För visst kan man väl vara nykär när man börjar om på nytt i en ny och mindre bostad efter att alla barn har flyttat hemifrån? Så känns det i alla fall.

Livet har olika faser, nyförälskelse, småbarnsåren, tonårstjafset och plötsligt är barnen utflugna och man tittar på varandra och undrar vad som hände?
Det har ju gått så fort!


Helt plötsligt har man tid över till varandra och att gå tillbaka till den första fasen med nyförälskelse och mysmiddagar och hepp, där dök kärlekskilona upp!

Jo, det är vad jag tror i alla fall. För inte kan väl svaret vara så enkelt som det som lilla gubben i Wii-konsollen föreslog? Att jag helt enkelt har ätit för mycket?

Sanningen är enkel, för mycket onyttig mat och för lite motion. Det är orsaken till min övervikt men också, om man vänder på det lösningen på problemet. Nyttigare mat och mer motion det är vad jag behöver helt enkelt.

Så nu ska kärlekskilona bort och dom får väldigt gärna ta med sig några av sina kompisar också när dom flyttar, ja kilona alltså!

Kram
Linn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar