måndag 11 februari 2013

FlyLady dag 22 - Familjepärm

Nu är vi inne på vår 22:a dag som FlyBabys.

Dagens schema från FlyLady hittar du HÄR

DAGENS NYHET
Idag ställs frågan om vi har påbörjat arbetet med att tillverka en egen "Control Journal", det som jag kallar för familjepärm.
Om vi inte har gjort det menar FlyLady att det nu är dags att påbörja arbetet med familjepärmen.

Den som har följt min blogg, kan se att jag för närvarande arbetar med steg 3 av dom 15 stegen som FlyLady har tipsat om i arbetet med att tillverka sin egen familjepärm.

SLÖSA INTE BORT DITT LIV I JAKTEN PÅ PERFEKTION

 FlyLady ber oss idag att vi inte ska låta våra egna inre höga krav på oss själva att göra allt perfekt ska hindra oss i vårt arbete.

Det tycker jag är ett viktigt budskap som jag låter symboliseras av ovanstående bild som jag hittade HÄR och som uppmanar oss att inte slösa bort vårt liv i jakten på perfektion.

Jag har nog själv tidigare varit en sån person som vill att allt ska vara perfekt och  när det ska städas hemma så ska det göras ordentligt för annars kan det vara.
Men jag har kommit en liten bit på vägen i insikten om att allt inte behöver göras på mitt sätt för att bli bra och att jag även måste sänka dom  kraven som tidigare jag har ställt på mig själv.

Men jag har fortfarande en hel del kvar att arbeta på när det gäller detta.

Och det är en av anledningarna till att jag har anammat FlyLadys metod för att testa om och i så fall hur det kan hjälpa mig att ändra min syn på hemarbetet och hjälpa mig att slippa stressa i jakten på perfektion. Mitt mål är att uppnå ett harmoniskt hem där jag slipper göra akuta racerstädningar inför besök och slipper göra storstädningar.

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar