måndag 4 februari 2013

FlyLady dag 12 - radera mejl

Schemat för dag 12 ser ut så HÄR.

Eftersom det inte handlar om några ändringar i våra morgon- eller kvällsrutiner tänker jag inte rabbla upp dom igen, utan istället kan den som vill, läsa om dom i tidigare inlägg, se HÄR.

Vi har nu börjat få in basrutinerna och kan känna oss stolta över oss själva!
Men det gäller att skynda långsamt och inte låta perfektionismen ta över.

FLYing





Begreppet FLY är en förkortning för Finally Loving Yourself, dvs. med hjälp av FlyLadys koncept kommer du äntligen älska dig själv! 
Begreppet FLY används även i uttryck som "FLYing" vilket innebär i princip samma sak.

Även om vi får lära oss  många nya rutiner och tips om att hålla ordning hemma så är det en viktig grundtanke att vi ska fokusera på det som är positivt och det som vi har fått gjort istället för att försöka göra för mycket och gräma sig över det man inte hunnit med. Det slutar bara med att man sliter ut sig, vilket vi inte ska göra, tvärtom!

SMÅ STEG SOM GER RESULTAT TILL SLUT

Du måste släppa tanken på att hemmet ska vara perfekt. Många små steg, ett i taget, kommer att ge stort resultat i slutändan.

Vissa dagar går det lättare att följa rutinerna och andra dagar är det svårare men ge inte upp. Det är bara att komma igång igen!

DAGENS NYHET är något som jag har gjort regelbundet sedan dag 1.
Det handlar om att vi ska radera alla mejl vi fått från FlyLady.
Jag kollar snabbt på mejlen om det är något som är intressant i så fall läser jag hela texten i annat fall skumläser jag bara lite.
Och så snart jag är färdig raderar jag direkt mejlet.
Detta är också något som FlyLady nu påpekar att hon vill att vi ska göra. 

Kram
Linn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar