onsdag 20 februari 2013

Familjepärm - dagliga rutiner

Jag är nu klar med mina dagliga rutiner och har skrivit ut dom och satt in dom i familjepärmen under fliken "dagliga rutiner".


 I detta inlägg tänkte jag passa på att visa samtliga mina dagliga rutiner i ett och samma inlägg.


Källa: clipartpal.com

MORGONRUTIN, läs mer HÄR
  1.  Bädda sängen
  2. Motion, antingen 15 minuters träning med DVD framför tv:n eller minst 30 minuters morgonpromenad (varieras beroende på väder och humör)
  3. Snabbstäda badrummet, max två minuter (torka rent handfat, rengör toastol etc) 
  4. Fixa i ordning mig inför dagen, duscha, kläder, tandborstning, håret etc
  5. Ät en nyttig frukost
  6. Diska (hade jag haft diskmaskin hade jag istället stoppat in disken i den förstås)
  7. Tänk igenom middagen (behöver något förberedas, tas fram ur frysen, tillagas i slow cookern eller inhandlas?)
 

Källa: office.microsoft.com

EFTER-JOBBET-RUTIN, läs mer HÄR

1. Hushållsarbete
  • Sätt på bra musik
  • Decluttra i 15 minuter
  • Städa en Hot Spot i 2 minuter
  •  Veckouppdrag från FlyLady
  • Dagens Kellys Mission från FlyLady
  • Zonstädning
  • Laga Middag och Duka
  • (Hade jag haft egen tvättmaskin hade jag kört en tvätt också efter jobbet)
2. Nedvarvning
  • Tänd levande ljus
  • Ät middag och diskutera dagen
  • Fri tid, göra vad jag har lust med


Källa: waktattoos.com

KVÄLLSRUTIN, läs mer HÄR
     1.  SNABBSTÄDNING  
          Se till att det ser fräscht ut hemma i morgon bitti.
  • Plocka undan hemma och se till att diskbänken är skinande ren
     2. FÖRBERED MORGONDAGEN
         Vad kan jag göra idag för att underlätta för mig själv i morgon bitti?
  • Kolla igenom kalendern,  ska något förberedas eller tas med imorgon?
  • Packa det som ska tas med och ställ det innanför ytterdörren
  • Finns det matlådor till morgondagens lunch?
  • Behöver morgondagens middag förberedas? T ex plocka fram något ur frysen?
  • Skriv en "att-göra-lista" för morgondagen  
    3. NEDVARVNING
        Förberedelser inför sängdags
  • Tandborstning, ansiktsvård etc.
  • Bokläsning
  • Släck lampan kl. 23.00


Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar