fredag 25 januari 2013

FlyLady dag 4

FlyLady har en hel del egna uttryck och igår lärde jag mig att som nybörjare kallas man för FlyBaby.
Och ordet FLY är en förkortning för Finally Loving Yourself. Det gillar jag! 



Vad stod då på schemat den fjärde dagen som FlyBaby? Eftersom jag gör en smygstart och följer de så kallade BabyStepsen så tillkom endast ett nytt moment. Att skriva upp de nya rutinerna på två post-it lappar och fästa den ena på badrumsspegeln och den andra ovanför diskbänken. 




Tanken med lapparna är dels att de ska fungera som dagliga påminnelser om dom nya rutinerna, dels att dom ska utgöra starten på att tillverka en egen Control Journal som om jag har förstått det hela rätt är en pärm där familjens rutiner, checklistor för städning och viktiga kontakter mm finns samlade.

Dag 4 som FlyBaby ska man alltså göra följande:
* Kliva upp på morgonen, klä på sig, fixa smink och hår
* Putsa diskbänken innan sängdags
* Läsa ett par minuter på städforumet
* Skriva upp dessa rutiner på post-it lappar och fästa dom på badrumsspegeln och vid diskbänken

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar