torsdag 3 januari 2013

Crock Pot

Jo, jag tror nog att jag och pottan kommer att bli goda vänner!

Så enkelt och att slippa stå vid spisen utan istället kunna ägna sin dyrbara tid åt något annat. Det påstås att man till och med kan lämna pottan ensam hemma så fixar den så att maten är klar när man kommer hem från jobbet. Tänk att komma hem slutkörd efter en tuff dag och välkomnas av färdiglagad mat. Crock-Pot/Slow-Cookers

Det gäller bara att lyckas hitta några bra recept tills jag känner mig så varm i kläderna att jag kan improvisera själv med pottan. Hmmmm.... Det där lät ju inget vidare men med pottan menar jag givetvis crock poten. Det var maken som gav den namnet pottan vid vår sena middag ikväll.

Detta är vad jag slängde ner i grytan:

Teriyaki kyckling i crockpot  (4 port.)
1/2 påse babymorötter
1/2 stor rödlök i skivor
1 stor burk delad ananas i egen juice
I burk Mrs Chengs Teriyaki Curry
2 st kycklingfiléer skurna på längden så det blev 8 bitar

Sen fick den koka på låg temperatur i 6 timmar.
Serverades med kokt ris. (Från riskokaren) jo, jag gillar saker som spar tid trots att jag knappast är någon prylfantast.

Betyg: 2,5

Fick det till 10 propoints enligt viktväktarnas beräkningar per portion inkl. 1,5 dl kokt ris.

Japp, jag har börjat viktväkta men bara som medlem på nätet då jag inte tror att jag kommer att hinna med möten. Lite trist att jag inte har någon startvikt att skriva upp, men vågen ligger gömd i någon av alla våra flyttkartonger.

Smaken var helt okej men inget som jag ropar högt över. Fick både salta och peppra i efterhand då smaken var lite för mesig för min smak.

I frysen ligger en ziplock-påse med den andra halva påsen med babymorötter, rödlök, ananas med juice samt två kycklingfiléer delade i 8 bitar. Till den middagen har jag tänkt använda mig av vanlig teriyakisås istället för Mrs Chengs burken. Eller så blir det någon annan sås, vi får se.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar